Sajtóközlemények

Visa: Új korszak indult a határokon átnyúló pénzforgalomban

26/04/2023

  • A határokon átnyúló pénzutalás jelenleg sokszor töredezett, lassú és nem hatékony.
  • A Visa új kutatása szerint a fogyasztók a digitális világban látják a jövőt.


Budapest, 2023. április 26. - A pénzküldések nemcsak a kivándorló munkavállalók és családjaik milliói számára jelentenek mentőövet, hanem a világ számos fejlődő gazdaságának jóléte szempontjából is létfontosságúak. A hazautalások összege folyamatosan újabb és újabb rekordokat dönt globálisan[1], és a megkérdezett fogyasztók 53%-a digitális alkalmazásokhoz fordul, hogy pénzt küldjön és fogadjon világszerte.

A Visa nemrégiben ismertette a digitális pénzküldési módok elfogadottságát vizsgáló kutatását, amely 10 ország több mint 14 000 fogyasztójának megkérdezésével készült, és amelyből kiderül, hogy a digitális átutalás a legnépszerűbb módja a nemzetközi pénzmozgásnak. Ezt követi a bankfiókban történő ügyintézés (34%); a készpénz, csekk vagy postai utalvány küldése (12%); illetve a pénz átadása egy másik, hazautazó személynek (11%).

A tanulmányhoz kapcsolódóan a Visa elindította a "Money Travels" című új podcast-sorozatot, amely feltárja a fizetéshez kapcsolódó témákat a világ különböző pontjain, és valós személyek, fizetési szakértők és partnerek történeteit mutatja be.

"A gyors, egyszerű és biztonságos fizetés nagy változást hozhat a családok, a közösségek és a nemzetgazdaságok számára világszerte" - mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője. "Ez az új kutatás a digitális fizetések hihetetlen növekedését mutatja, de a szektornak még akad tennivalója, hogy az egyszerűsített átutalások elérhető közelségbe kerüljenek még több kivándorló munkavállaló és családjaik számára, akik ezekre az életmentő hazautalásokra támaszkodnak az élelmiszer, az oktatás vagy akár az előre nem látható orvosi költségek kifizetésekor."

A kutatás azt vizsgálja, hogyan küldenek a fogyasztók pénzt külföldre, különös tekintettel az ilyen létfontosságú fizetések küldésének és fogadásának költségeire, módszereire és okaira. A legfontosabb megállapítások:

  • A megkérdezett fogyasztók az összes vizsgált országban a digitális átutalást részesítik előnyben. A megkérdezett észak-amerikai pénzt küldő felhasználók 60-70%-a használt már alkalmazás alapú digitális fizetési módot nemzetközi pénzküldésre/fogadásra, míg a tanulmányban résztvevő egyesült államokbelieknek csak 10-15%-a használ készpénzt, csekket és postai utalványt. Hasonlóképpen, Szaúd-Arábiában és az Egyesült Arab Emírségekben a megkérdezett fogyasztók 69%-a, illetve 65%-a számára a digitális alkalmazásokon keresztül történő pénzküldés a legnépszerűbb módszer, szemben a fizikai helyről történő digitális, készpénzzel vagy csekkel intézett megoldásokkal.
  • Széles körben elterjedt az alkalmazás alapú digitális fizetés, amelynek használata egyszerű. A megkérdezett mexikói és perui átutalást küldő felek háromnegyede használt már alkalmazásalapú digitális fizetési módokat, míg a címzettek kétharmada használt már külön alkalmazást. Továbbá a Franciaországban és Lengyelországban megkérdezett fogyasztók 62-67%-a, digitális eszközöket használ pénzküldésre.
  • Az átutalóknak többek között a magas díjak és az árfolyamok kiszámítása okoz problémát. Az Egyesült Arab Emírségekben a megkérdezett fogyasztók 38%-a számolt be arról, hogy a digitális átutalások küldő oldalán túl magasak a díjak, Szingapúrban pedig a válaszadók 37%-a számolt be az árfolyamok kiszámításával kapcsolatos problémákról.
  • Számos országban az alkalmazás alapú digitális fizetéseket tartják a legbiztonságosabb módszernek a pénzt küldők. Szingapúrban, amely a küldőoldalon az egyik legfontosabb átutalási ország, a megkérdezett fogyasztók jelentős része arról számolt be, hogy a könnyű kezelhetőségnek (61%) és a biztonságnak (53%) köszönhetően kizárólag digitális eszközöket használnak nemzetközi utalásra.
  • Az utalások küldési és fogadási arányai országonként nagyon eltérőek. A vizsgált országok közül Lengyelország, Mexikó, Peru és a Fülöp-szigetek nagyobb arányban fogadnak utalásokat, mint ahányan küldenek. Franciaországban és Szingapúrban azonban sokkal magasabb a küldési arány.
  • Több pénzt küldünk, gyakrabban és egyszerűbben, mint valaha. Az Egyesült Arab Emírségekben (71%), Szaúd-Arábiában (64%) és a Fülöp-szigeteken (48%) a külföldre pénzt utaló fogyasztók több mint fele havonta egyszer vagy annál gyakrabban küld pénzt. Azok közül, akik fogadtak már külföldről utalást, sokan évente többször kaptak már így pénzt Szaúd-Arábiában (80%), a Fülöp-szigeteken (77%) és Mexikóban (72%).

A Visa olyan globális pénzküldő vállalatokkal működik együtt, mint a Brightwell, a Maya Philippines, a MoneyGram, a Paysend, a Remitly, a Western Union és a Xoom, hogy digitális utalásokkal lehetővé tegye a hatékony pénzmozgást. "A Visa Direct szolgáltatás kapcsán az egyik fontos célunk, hogy a határokon átnyúló fizetések egyszerűsítésével és a pénzmozgás racionalizálásával új lehetőségeket teremtsünk" - folytatta Sármay Bence.

A "The Connective Power of Remittances" („A pénzküldés összekötő ereje”) című új útmutató a digitális átutalások térnyerését, valamint annak az átutalások racionalizálására tett hatását vizsgálja. A Visa Directről további információkat itt talál.

A kutatás módszertana

A felmérést a Morning Consult 2022. december 14-28. között végezte több mint 14 ezer pénzküldő és -fogadó felhasználó körében az Egyesült Államokban, Kanadában, Mexikóban, Peruban, Franciaországban, Lengyelországban, a Fülöp-szigeteken, Szingapúrban, az Egyesült Arab Emírségekben és Szaúd-Arábiában. Az interjúk online zajlottak. Az egyes országokon belül a felmérésben részt vevőket a népszámlálási becslések alapján súlyozták az életkor, a faji/etnikai hovatartozás, a nem, az iskolai végzettség és a regionális eloszlás tekintetében.