Sajtóközlemények
Visa: A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
18/06/2025
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során, derül ki a Visa 2025 évi közép-kelet-európai e-kereskedelmi fizetéseket vizsgáló felméréséből[i]. A magyar online vásárlók 84%-a készen áll arra, hogy új fizetési módra váltson, ha az nagyobb biztonságot kínál. Az új megoldások iránti nyitottság azt mutatja, hogy a magyarok értékelik, ha a saját feltételeik szerint fizethetnek, különösen, ha ez fokozott biztonságot jelent.
A gyorsan változó e-kereskedelmi piacon az online vásárlók olyan fizetési megoldásokat keresnek, amelyek ötvözik a biztonságot a kényelemmel. A Visa legújabb kutatása szerint 10-ből 8 magyar következetesen a biztonságot tartja a legkritikusabb fizetési jellemzőnek, és az online vásárlók 84%-a váltana új fizetési módra, ha az nagyobb biztonságot ígér.
Kényelem és egyszerűség – a fogyasztói elégedettség kulcsa
A gördülékeny élmények már Magyarországon is elvárásként jelentkeznek. A magyarok 44%-a úgy nyilatkozott, hogy nagy valószínűséggel inkább félbehagyja az online vásárlást, amennyiben a folyamat túl hosszadalmas. Az európai fogyasztók 14%-a szintén a félbeszakítás mellett dönt, amikor kézzel kell begépelnie a kártyaadatait. A válaszadók 91%-ának fontos, hogy rendelkezésre álljon az általuk preferált fizetési mód. Ennek eredményeként a kereskedők egyre nagyobb nyomás alá kerülnek, hogy minimalizálják a fizetési folyamat nehézségeit. A versenyképesség megőrzése érdekében számos fizetési lehetőségeket kell kínálniuk, amelyek kényelmet és választási lehetőséget biztosítanak.
A biztonságos fizetésnek alapnak kéne lennie
„A digitális fizetési piac Magyarországon gyorsan fejlődik és a fogyasztók egyre inkább a biztonságot és a kényelmet helyezik előtérbe. Amikor minden másodperc számít a fizetésnél, a Visa Click to Pay megoldáshoz hasonló technológiák, amelyek tokenizációra épülnek, igazi úttörők. A tokenizáció hatékonyan oldja meg mindkét kihívást egyszerre: az érzékeny kártyaadatokat egyedi, titkosított tokenekkel helyettesítve csökkenti a csalás kockázatát, és egyszerűsíti a fizetési folyamatot. Sok kereskedő számára ez magasabb értékesítési konverziót és kevesebb elhagyott kosarat jelent. Küldetésünk, hogy a fizetéseket biztonságosabbá és egyszerűbbé tegyük – hogy a fizetés minden digitális vásárlási élmény láthatatlan lépése, ne pedig akadálya legyen" – mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.
Visa Click to Pay – az e-kereskedelem egyszerűsítése és a fizetési folyamat javítása
A Visa Click to Pay egy innovatív, globális online fizetési megoldás, amely felgyorsítja az e-kereskedelmi tranzakciókat azáltal, hogy megszünteti a manuális kártyaadat-bevitelt, növeli a biztonságot, és javítja a vásárlási élményt. Működik minden jelentős kártyarendszerrel és online vásárlásra alkalmas eszközzel vagy böngészővel, feltéve, hogy a kereskedőnél elérhető a Click to Pay. Ha nem regisztrált vásárlóként fizetünk, akkor kevesebb kattintással végezhetjük el a tranzakciót, nem kell begépelnünk a kártyaszámukat, ez pedig ahhoz hasonlatos újítást eredményez, mint amit az érintéses fizetések jelentettek a bolti tranzakciók esetén. A fizetési folyamat egyszerűsítésével és a fejlett tokenizáció alkalmazásával a Visa Click to Pay csökkenti a kosárelhagyást, és ösztönzi az ismételt vásárlásokat. Ennek eredményeként a vállalkozások potenciálisan magasabb konverziós rátát és növekvő bevételt realizálhatnak, végsősoron elősegítve a digitális kereskedelem növekedését.
[i] A felmérésről
A sajtóközleményben használt adatok, ha nincs más forrás megjelölve a Visa 2025. évi közép-kelet-európai e-kereskedelmi fizetési felméréséből származnak. A tanulmány a következő országokat fedte le: Bulgária, Horvátország, Csehország, Magyarország, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Szlovénia. A kutatást a RESPONSE NOW s.r.o. nevű kutatócég végezte 2025 márciusában, minden említett országban egy 1,000 fős reprezentatív mintán (18-65 év közötti válaszadók).